SISTEMUL DE EVALUARE A PERFORMANTELOR PROFESIONALE (SEPP)

Presupune utilizarea unor tehnici specifice de elaborare, astfel incat acest sistem sa fie adaptat si specific organizatiei. Orice sistem de evaluare a performantelor profesionale (SEPP) urmareste dezvoltarea unei culturi organizationale in care fiecare angajat sa isi asume responsabilitati atat pentru cresterea si imbunatatirea continua a afacerii, cat si pentru dezvoltarea abilitatilor personale.


» Obiective:
  • Evaluarea sustine deciziile de personal pentru a promova performantele foarte bune si a imbunatati rezultatele nesatisfacatoare;
  • Validarea sistemelor de evaluare folosite de firma (in cazul in care acestea exista);
  • Oferirea de feedback-uri angajatilor cu privire la nivelul performantelor acestora, servind ca mijloc de dezvoltare a personalului si a carierei;
  • Descoperirea si stabilirea obiectivelor pentru programele de training in vederea dezvoltarii profesionale si personale;
  • Motivarea angajatilor prin obiectivarea si recunoasterea rezultatelor in munca.
» Etape:
  • Analiza fiselor de post, analiza muncii, analiza organigramei;
  • Stabilirea criteriilor de evaluare pe baza atributiilor din fisele de post;
  • Instruirea sefilor de departamente;
  • Proiectarea sistemului de evaluare;
  • Validarea sistemului de evaluare a performantelor profesionale - SEPP;
  • Consultanta privind aplicarea SEPP.

PROIECTAREA FISELOR DE POST

Prin elaborarea fiselor de post se face analiza muncii pentru a identifica: activitatile/sarcinile specifice unui post de munca, cunostintele de baza, deprinderile si abilitatile pe care trebuie sa le posede ocupantul postului pentru a obtine performante in munca sa.


» Avantajele elaborarii fiselor de post:
  • Cunoasterea exacta a atributiilor si rolurilor de catre fiecare angajat si de catre organizatie;
  • Identificarea si selectarea mai rapida si eficienta a viitorilor angajati;
  • Stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale in baza fiselor de post;
  • Normarea corecta a muncii;
  • Evitarea suprapunerii responsabilitatilor si a ambiguitatilor de rol.

PROGRAME DE DIAGNOZA SI DEZVOLTARE ORGANIZATIONALA


  • Analiza detaliata a organizatiei ca si intreg, dar si a diferentelor si a problemelor specifice fiecarui departament in parte;
  • Stabilirea nivelului la care ar putea exista probleme în companie;
  • Analiza activitatii curente, a modului in care se realizeaza, de obicei, lucrurile in organizatie;
  • Definirea imaginii clare spre care organizatia doreste sa se orienteze ;
  • Analizarea capacitatii de schimbare a organizatiei;
  • Dezvoltarea echipei.

Se ofera asistenta in implementarea solutiilor si follow-up.